osmozacare.pl

Strona o zdrowiu, urodzie i lifestylu.

Opakowania PET a rPET
Lifestyle

Opakowania PET a rPET – co oznaczają

Plastik PET i rPET to materiały powszechnie stosowane do produkcji opakowań. Zwłaszcza ten pierwszy jest używany niemal przez każdą osobę na co dzień. Czym różnią się oba te materiały?

Czym jest PET? 

PET, czyli politereftalan etylenu to powszechnie używany polimer. Na opakowaniach jest oznaczany numerem 1. Plastik PET najczęściej jest wykorzystywany do produkcji butelek na napoje bezalkoholowe, oleje czy jednorazowe sztućce. Przemysł kosmetyczny także chętnie używa tego polimeru – wiele kremów czy balsamów jest pakowanych w słoik pet. Materiał ten jest lekki, wygodny, można go formować w dowolny kształt. Butelka PET jest chętnie zbierana i przetwarzania przez firmy zajmujące się recyklingiem. Mogą z niego powstać na przykład opakowania na kosmetyki, kolejne butelki czy nawet odzież. Zaletą PET jest także cena – niski koszt materiału pozwala obniżyć cenę gotowego produktu. 

Czym jest rPET?

RPET to także politereftalan etylenu, jednak pochodzący z recyklingu. Ma wszystkie zalety klasycznego PET, jednak jest zdecydowanie bardziej ekologiczny. Dzięki przetwarzaniu tego typu opakowań można znacząco zmniejszyć zużycie wody, prądu, chemii, a także paliw kopalnych potrzebnych do produkcji plastiku. Dzięki temu ślad wodny i węglowy opakowań rPET jest znacznie niższy, a opakowania tego typu można uznać za ekologiczne. Dodatkowo przetwarzanie PET pozwala zmniejszyć zapotrzebowanie na plastik oraz liczbę plastikowych śmieci na wysypiskach. 

PET czy rPET rPET – co wybrać? 

Jeśli zajmujesz się produkcją kosmetyków i szukasz do nich opakowań – sprawdź sklep https://meping.pl/pl/. Znajdziesz tam opakowania z różnych materiałów, nie tylko plastiku, ale na przykład szkła. Decydując się na plastikowe opakowanie do kosmetyków, rozważ wybór PET i rPET. Są to lekkie i wygodne materiały, w które można zapakować niemal każdy kosmetyk. Dodatkowo przezroczysty PET jest atrakcyjny dla konsumentów – dzięki temu, że widać zawartość i poziom zużycia kosmetyku. RPET może z kolei wpłynąć na odbiór marki. Wybierając ten materiał, pokazujesz swoim klientom, że zależy Ci na planecie i korzystasz z ekologicznych materiałów, które nie wpływają negatywnie na planetę. Ekologia to nie tylko trend marketingowy, ale konieczność, jeśli zależy nam na środowisku naturalnym.  

Plastiki typu PET to jedne z najpopularniejszych materiałów. Dzięki swoim zaletom są chętnie stosowane zarówno w przemyśle spożywczym, jak i kosmetycznym. RPET zyskuje na popularności i w najbliższym czasie jego konsumpcja będzie rosnąć.